måndag 10 maj 2010

Rastlös i Andersberg

Gick inte till skolan idag för har inte fått en blund inatt. Gjorde misstaget att ge mig in i en kamphundsdebatt innan jag tänkte sova. Brukar inte ge mig in i debatter eftersom jag tycker det är bland det mest meningslösa man kan göra. Debatter ger ingenting. Det enda en debatt åstadkommer är att ytterligare bekräfta för båda parter att den andre är full i skit. Nåja. Jag kunde inte sova som sagt så jag tog det lugnt idag.

Framåt eftermiddagen började jag dock bli rastlös. Eftersom jag blivit tagen av en stark hantverkaranda så blev jag väldigt sugen på att göra något kreativt. Jag karvade tex in Årsjöättens ättemärke i en träslev jag hade tänkt använda till mitt vikingakit. Nu är jag visserligen inte upptagen i Årsjöätten så jag kanske inte får använda den. Om inte så finns drivor av slevar på närmsta loppis för en femma styck. Resultatet syns här nedan.





Detta var snabbt avklarat och rastlösheten infann sig lika fort igen. Bestämde mig för att gå ner till fotbollsplanen där det ligger avverkat timmer och rishögar. Tänkte jag kanske kunde få någon form av inspiration i denna deprimerande betongdjungel. Hittade inte mycket intressant där bortsett från en järnkätting med tillhörande krok. Hårt angripen av rost men den kan kanske räddas.

På väg hem igen bestämmer jag mig för att ta en sväng genom ett av de små skogspartierna här i Andersberg. Bland det första jag ser är en avbruten enstör. Så den omhändertog jag eftersom en är ett mycket trevligt material att arbeta med. Visar sig att det finns gott om en i skogsområdena här. Dessvärre får man ju inte ge sig på buskar med levande rötter. Det fanns ett antal plantor som var döda och jag undrar om det är fritt fram att ta för sig av dem. Borde inte vara något problem då allemansrätten omfattar levande träd och växter.

Nu när denna hantverkaranda har fallit på blir det extra plågsamt att bo i lägenhet. Jag skulle ge mycket för en verkstad där jag kan ha alla mina verktyg och allt material på ett ställe. Jag vill slippa breda ut mig på köksbordet varje gång jag vill knåpa med något. Dagen kan inte komma fortare då vi kan säga adjö till både Andersberg och Gavlegårdarna och skaffa en kåk som vi är fria att göra vad vi vill med och när vi vill det.

Raubtier - Kamphund

Inga kommentarer: